Σελίδες ημερολογίου

Μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου εμπνέονται από την Επανάσταση του 1821 και καταθέτουν τις σκέψεις τους. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χατζή Αικατερίνη (ΠΕ02)

Η μαθήτρια Ευσταθιάδου Σουζάνα ( Β5)  γράφει σε μία σελίδα ημερολογίου τις σκέψεις της για την Επανάσταση του 1821 200 χρόνια μετά…

Ημερολόγιο από τη μαθήτρια Ευσταθιάδου Σουζάνα

Η μαθήτρια Κεραμιδά Κυριακή (Α2)  γράφει ημερολόγιο και μοιράζεται τις σκέψεις της με αφορμή τα 200 χρόνια από την Επανάσταση…

Ημερολόγιο της Κεραμιδά Κυριακής

http://xrixron.weebly.com/uploads/4/2/8/8/42885657/header_images/1445180692.jpg

Ταινία τεκμηρίωσης για τον Ποντιακό Ελληνισμό

Στις 19 Μαΐου αναγνωρίστηκε επίσημα το 1994 από την ελληνική Βουλή ως  η Ημέρα μνήμης για Γενοκτονία των Ποντίων.

Στις 19 Μαΐου 1919, κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας, ο Κεμάλ Ατατούρκ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα του Πόντου και δρομολόγησε τη δεύτερη και σκληρότερη φάση της Γενοκτονίας των Ποντιακού Ελληνισμού.

Η άλωση της Τραπεζούντας το 1461 από τους Οθωμανούς δεν  αλλοίωσε το φρόνημα των Ελλήνων του Πόντου που ζούσαν στα εδάφη αυτά από την αρχαιότητα (εποχή 2ου αποικισμού, 6ος πΧ αι.).  Μπορεί να αποτελούσαν μειονότητα -το 40% του πληθυσμού-  αλλά γρήγορα κυριάρχησαν στην οικονομική ζωή της περιοχής, ζώντας κυρίως στα αστικά κέντρα.

Η οικονομική τους ανάκαμψη συνδυάστηκε με τη δημογραφική και την πνευματική τους άνοδο. Στις αρχές του 20ου αιώνα οι Έλληνες του Πόντου έφταναν περί  τις 700.000. Το 1860 υπήρχαν 100 σχολεία στον Πόντο, ενώ το 1919 υπολογίζονται σε 1401, ανάμεσά τους και το περίφημο Φροντιστήριο της Τραπεζούντας. Εκτός από σχολεία διέθεταν τυπογραφεία, περιοδικά, εφημερίδες, λέσχες και θέατρα, που τόνιζαν το υψηλό τους πνευματικό επίπεδο.

Το 1908 ήταν μια χρονιά – ορόσημο για τους λαούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τη χρονιά αυτή εκδηλώθηκε και επικράτησε το κίνημα των Νεότουρκων, που έθεσε στον περιθώριο τον Σουλτάνο. Πολλές ήταν οι ελπίδες που επενδύθηκαν στους νεαρούς στρατιωτικούς για μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό της Αυτοκρατορίας, η οποία, ήδη από τον 17ο αι είχε αρχίσει να χάνει εδάφη και να χαρακτηρίζεται από τις Μεγάλες Δυνάμεις της Ευρώπης  ως ο Μεγάλος Ασθενής του λεγόμενου Ανατολικού Ζητήματος.

Σύντομα, όμως, οι ελπίδες τους διαψεύστηκαν. Οι Νεότουρκοι έδειξαν το σκληρό εθνικιστικό τους πρόσωπο, εκπονώντας ένα σχέδιο διωγμού των χριστιανικών πληθυσμών και εκτουρκισμού της περιοχής, επωφελούμενοι της εμπλοκής των ευρωπαϊκών κρατών στο Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. (1914-1918).

Οι Τούρκοι με πρόσχημα την «ασφάλεια του κράτους» εκτοπίζουν ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού στην αφιλόξενη μικρασιατική ενδοχώρα, μέσω των λεγόμενων «ταγμάτων εργασίας» («Αμελέ Ταμπουρού»). Στα «Τάγματα Εργασίας» αναγκάζονταν να υπηρετούν οι άνδρες που δεν κατατάσσονταν στο στρατό. Δούλευαν σε λατομεία, ορυχεία και στη διάνοιξη δρόμων, κάτω από εξοντωτικές συνθήκες. Οι περισσότεροι πέθαιναν από πείνα, κακουχίες και αρρώστιες.
Το 1919 οι Έλληνες μαζί με τους Αρμένιους και την πρόσκαιρη υποστήριξη της κυβέρνησης Βενιζέλου προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα αυτόνομο Ποντοαρμενικό κράτος (Ποντοαρμενική Δημοκρατία). Το σχέδιο αυτό δεν ευοδώθηκε ποτέ.

350.000 υπολογίζονται τα θύματα της γενοκτονίας. Με το τέλος του Μικρασιατικού Πολέμου και την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923 (Σύμβαση της Λοζάνης) 400.00 περίπου Έλληνες Πόντιοι έρχονται στην Ελλάδα (πολλοί άλλοι κατέφυγαν στην κοντινή Ρωσία, τότε Σοβιετική Ένωση) και με τις γνώσεις, το πείσμα και τη θέλησή του συνέβαλαν τα μέγιστα στην ανόρθωση του τότε ελληνικού κράτους και τη δημιουργία μιας καινούριας σελίδας του Νέου Ελληνισμού.

(Πηγές: Ιστορία Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου Γενικής Παιδείας, Γ’ Λυκείου, Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας, Γ’ Λυκείου Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού)

 

Το βίντεο που ακολουθεί είναι η συμμετοχή του σχολείου μας στον 5ο Πανελλήνιο διαγωνισμό για τον Ποντιακό Ελληνισμό. Δημιουργήθηκε από μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων : Α3, Α5, Β6 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ευαγγελία Φουτσιτζή (ΠΕ02). Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά τους!

 

Αφίσες με θέμα την επανάσταση του 1821

Πολλοί μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας εμπνεύστηκαν από την  Επανάσταση του 1821 και δημιούργησαν αφίσες.

 

Αφίσα με συννεφόλλεξο από τις λέξεις της δράσης “Μία λέξη μία επανάσταση”. Δημιουργία: Σαπρανίδης Μάριος, Σαρίδου Μαρία (Β3) . Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γιάννου Βασιλική (ΠΕ02).

Αναζητώντας τα επαγγέλματα του μέλλοντος

Καθώς μια δύσκολη σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της και πλησιάζουμε προς τις Πανελλήνιες εξετάσεις  στην διαδικτυακή  εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Παντελή Σαββίδη «ΤΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » γίνεται προσπάθεια να  προσεγγιστούν τα επαγγέλματα του μέλλοντος μέσα από τις τάσεις στην αγορά εργασίας σήμερα και στο μέλλον. Συμμετέχουν έγκριτοι ακαδημαϊκοί.

https://all-about-mental-health.gr/wp-content/uploads/2016/06/prosanatolismos.png

Παραλαβή του βιβλίου ” Οι εκπαιδευτικοί γράφουν…”

Με πολλή χαρά παραλάβαμε για τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη το βιβλίο “Οι εκπαιδευτικοί γράφουν…”. Πρόκειται για ένα συλλογικό έργο αποτελούμενο από αφηγηματικά κείμενα που έχουν γράψει εκπαιδευτικοί.

Περισσότερα στο Blog της Βιβλιοθήκης.

 

Συμμετοχή του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου στο Διαγωνισμό Bravo Schools 2021

Το σχολείο μας συμμετέχει στο φετινό διαγωνισμό Bravo Schools με το έργο :”Η Τεχνολογία ενάντια στον Covid-19”, (κατασκευή ανέπαφου συστήματος ρίψης αντισηπτικού) ” που εντάσσεται στον Παγκόσμιο Στόχο 3 ” Καλή υγεία και ευημερία”.

Δείτε τη συμμετοχή του σχολείου εδώ.

Καλή επιτυχία!

Το 2ο ΓΕΛ Ευόσμου στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το χρονικό διάστημα 13-18 Απριλίου 2021 και πλήρως διαδικτυακά διεξάχθηκε το 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, με κόμβους συμμετοχής σε όλη την Ελλάδα, το οποίο διοργανώνεται από το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού
Σχεδιασμού (Π.Ε.ΚΕ.Σ.) Κρήτης, απευθύνεται σε μαθητές/τριες Π.Ε. και Δ.Ε. όλης της χώρας και των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το «Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας» (http://www.digifest.info ) αποτελεί μια γιορτή της ψηφιακής δημιουργικότητας των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες μέσω των μαθημάτων της Πληροφορικής, αλλά και δράσεων των σχολείων στις οποίες συμμετέχουν εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, παύουν να είναι απλοί καταναλωτές ψηφιακών προϊόντων και γίνονται δημιουργοί. Έτσι, μέσα από τα ψηφιακά έργα τους εκφράζονται για θέματα που τους/τις απασχολούν και κατασκευάζουν λύσεις σε
προβλήματα με τη βοήθεια της επιστήμης της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας της. Στο πλαίσιο του εν λόγω μαθητικού φεστιβάλ παρουσιάζονται έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στην Ευέλικτη ζώνη, στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και στη
Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στα ΕΠΑΛ. Επιπλέον, είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο κάποιας Σχολικής δραστηριότητας (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή κάποιου διαθεματικού/διεπιστημονικού σχεδίου συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Φεστιβάλ ευνοεί την
συνεργασία των εκπαιδευτικών Πληροφορικής με δασκάλους και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.

Το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά
βραβεύεται κάθε συμμετοχή.

Το σχολείο μας πήρε μέρος με το έργο : ”Η Τεχνολογία ενάντια στον Covid-19”, (κατασκευή ανέπαφου συστήματος ρίψης αντισηπτικού) ” το οποίο παρουσίασε ο μαθητής του τμήματος Β2 Καρανικόλας Ιωάννης, συνοδευόμενος από τον καθηγητή της Πληροφορικής Σταυρίδη Δημήτριο. Το έργο κατασκευάστηκε με τη βοήθεια Arduino kit στο πλαίσιο  του etwinning project “STEM Vs Covid-19” που γίνεται με σχολείο της Ισπανίας. Συμμετέχουν οι εξής μαθητές: Καρανικόλας Ιωάννης, Καρσονίδης Αλέξανδρος, Καρακανάκης Χαράλαμπος, Κελέζι Χρήστος, Δερβίσης Ελευθέριος. Υπεύθυνοι καθηγητές: Σταυρίδης Δημήτριος, Γιάννου Βασιλική.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του έργου του σχολείου μας από το 3: 32:46.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!

Τ

Αναγνωστικό αναλόγιο για το 1821

Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση ξεχωρίσαμε τα σχετικά βιβλία (λογοτεχνικά και ιστορικά) που υπάρχουν στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας και σας (προσ)καλούμε να τα δανειστείτε και να τα διαβάσετε!

(Επιμέλεια: Οι μαθητές του Β3 και Β5 που συμμετέχουν ως Βοηθοί Βιβλιοθήκης. Ευχαριστούμε την Ολυμπία Τζιάνα, ασκούμενη φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Κρήτης στο σχολείο μας, για τη βοήθεια. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γιάννου Βασιλική)

Αναγνωστικό αναλόγιο για το 1821

Οι ήρωες της καρδιάς μας

Ο μαθητής Αναστασιάδης Κωνσταντίνος ,η μαθήτρια Χριστίνα Τζίμα  και ο μαθητής Φωτιάδης Ευριπίδης της Γ’ Λυκείου παρουσιάζουν τους ξεχωριστούς γι’αυτούς Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τσιτιρίδου Δέσποινα (ΠΕ02).

 

https://radiomax.gr/wp-content/uploads/2021/03/156467207_5177801642292988_2671697152573773713_n.jpg

Η σημαία των Θρακών επαναστατών του 1821

 

Κάρπος Παπαδόπουλος

 

https://i.pinimg.com/736x/f4/bb/04/f4bb04b835815a4f28392585bf39db45.jpg

Κωνσταντίνος Κανάρης

 

 

1825: Σαν σήμερα σκοτώθηκε ο Παπαφλέσσας στη μάχη στο Μανιάκι -  Notospress.gr

Παπαφλέσσας- Φωτιάδης

Επανάσταση στα … Γερμανικά

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α2, Α3 και Α4 με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κας Κορωναίου Ιωάννας, δημιούργησαν το παρακάτω συννεφόλεξο στα Γερμανικά. Θέμα του: λέξεις που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση.

 

 

Ελευθερία Freiheit
Γιορτή Fest/Feiertag
γιορτάζω feiern
Ελληνική επανάσταση Griechische Revolution
1821-2021 = 200 χρόνια 1821-2021  = 200 Jahre
Αγώνας ελευθερίας Freiheitskampf
Αγώνας ανεξαρτησίας Unabhängigkeitskrieg
Επέτειος Jubiläum
2021 επετειακό έτος 2021 Jubiläumjahr
Εθνική επέτειος Staatsjubiläum / Nationalfeiertag
Φιλελληνισμός Philhellenismus
Φιλελληνικό κίνημα philhellenische Bewegung
Παγκόσμια ιστορία Weltgeschichte
ελληνική Δημοκρατία Griechische Republik
Στρατιωτική παρέλαση Militärparade
Στα χνάρια του 1821 Auf den Spuren von 1821
Εύζωνος Evzone
υπερηφάνεια Stolz
ιστορία Geschichte
πατρίδα Heimat
Σημαία: γαλανόλευκη Flagge: blau-weiß
ήρωας Held
ελληνικό πνεύμα Griechischer Geist
ψυχή Seele