Γεύσεις Μνήμης: Η πόλη μέσα από την ιστορία και το φαγητό

Πολιτιστικό Πρόγραμμα του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου (σχολικό έτος 2025–2026)

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε στο 2ο Γενικό Λύκειο Ευόσμου το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Γεύσεις Μνήμης: Η πόλη μέσα από την ιστορία και το φαγητό», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2025–2026 από τους μαθητές και τις μαθήτριες του τμήματος Β1.

Το πρόγραμμα ανέδειξε τη στενή σχέση της ιστορίας της Θεσσαλονίκης με τη γαστρονομική της παράδοση, συνδέοντας τις γεύσεις και τις πολιτισμικές μνήμες που διαμόρφωσαν τη φυσιογνωμία της πόλης.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Χατζή Αικατερίνη (συντονίστρια), Αποστολοπούλου Βασιλική και Σαπουνάς Παναγιώτης, οι οποίοι καθοδήγησαν τους μαθητές σε μια δημιουργική και βιωματική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ιδιαίτερη στιγμή του προγράμματος αποτέλεσε η εκδήλωση που διοργανώθηκε στις 13 Μαΐου, κατά την οποία οργανώθηκε εορταστικό τραπέζι-μπουφές με φαγητά και γλυκά που ετοίμασαν οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες. Τα παιδιά παρουσίασαν με χαρά παραδοσιακές, τοπικές και διεθνείς συνταγές, αναδεικνύοντας τη σύνδεση της γεύσης με τη μνήμη και την πολιτιστική παράδοση της Θεσσαλονίκης.

Η δράση ολοκληρώθηκε μέσα σε κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας, επιβεβαιώνοντας τον σημαντικό ρόλο του σχολείου στην προώθηση της πολιτιστικής παιδείας και της βιωματικής μάθησης.

Η ταινία «Σέλμα» ως αφορμή προβληματισμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη Γ΄Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου.

Στο πλαίσιο των μαθημάτων των Αγγλικών και της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, πραγματοποιήθηκε στις 10 Δεκεμβρίου 2025, στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου, η προβολή της ταινίας «Σέλμα», την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου.

Η ταινία, που αναφέρεται στον αγώνα του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ για τα πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα, αποτέλεσε αφορμή για ουσιαστικό προβληματισμό και γόνιμο διάλογο. Η δράση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς οι μαθητές δεν περιορίστηκαν στην απλή παρακολούθηση, αλλά προβληματίστηκαν ουσιαστικά ως προς τον παιδαγωγικό σκοπό της προβολής, τα κεντρικά μηνύματα της ταινίας και τη σύνδεσή τους με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η ισότητα, η δικαιοσύνη και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ανάλογες δράσεις θα ακολουθήσουν και στο μέλλον, καθώς η συγκεκριμένη εκπαιδευτική εμπειρία αποδείχθηκε ιδιαίτερα γόνιμη και παιδαγωγικά ωφέλιμη.

Δράσεις Ενεργού Πολίτη

Στο πλαίσιο των «Δράσεων ενεργού πολίτη», υλοποιήσαμε κατά το σχολικό έτος 2024-2025 δυο εθελοντικές-εκπαιδευτικές δράσεις σε φορείς της τοπικής κοινωνίας με μαθητές της Α’ Λυκείου και υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Βεζυράκη Ειρήνη (ΠΕ78), για την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στις ανάγκες των ευάλωτων συμπολιτών μας και την καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης για συλλογική συμμετοχή στην αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών.

1.        ‘Όταν οι γενιές συνεργάζονται: εφηβεία και τρίτη ηλικία’

Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Δ’ Κέντρο Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ) του δήμου Ευόσμου-Κορδελιού, την Πέμπτη 27/3/25, όπου ενημερωθήκαμε από εργαζόμενη-κοινωνιολόγο για τον τρόπο λειτουργίας του Κέντρου (υπηρεσίες που προσφέρονται, τρόπος εγγραφής μελών, τμήματα εικαστικών δραστηριοτήτων, άλλες δράσεις κ.ά.) και με την παρότρυνση των μελών του ΚΑΠΗ συμμετείχαμε σε δράσεις πολιτισμού (τραγούδι, χορός παραδοσιακών ασμάτων, παιχνίδια ομαδικά, συζητήσεις, βοήθεια από μαθητές/τριες σε θέματα χρήσης κινητού) Τέλος, εκπονήθηκε συλλογική εργασία για την Γ’ ηλικία από τα συμμετέχοντα παιδιά που περιελάμβανε ενότητες όπως οι ανάγκες και δυσκολίες αυτής της ηλικιακής περιόδου, οι φορείς που προσφέρουν υπηρεσίες σε ηλικιωμένους, περιγραφή της δράσης μας κ.ά)

Σκοποί της δράσης ήταν:

1.   Να γνωρίσουμε τα προβλήματα και τις ανάγκες της γ’ ηλικίας, ώστε να αποκτήσουμε ενσυναίσθηση για την ευάλωτη αυτή ομάδα και να αντιληφθούμε τον ρόλο που οι ίδιοι/ ιες μπορούμε να παίξουμε στην ανακούφιση των αναγκών αυτών.

2.   Να γνωρίσουμε τις δομές υποστήριξης ηλικιωμένων, ώστε να αντιληφθούμε την ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης στην προστασία της τρίτης ηλικίας.

3.   Να γνωρίσουμε τη θετική πλευρά της τρίτης ηλικίας, ώστε να μην μας τρομάζουν τα γηρατειά (χαρές, εμπειρίες ζωής, ψυχοκοινωνικά οφέλη μέσα από δομές υποστήριξης)

2.        ‘Συνεισφέροντας στο συνάνθρωπο’

Σε επίσκεψή μας στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό στο λιμάνι, την Τετάρτη 2/4/25, συμμετείχαμε σε δράση υλικής υποστήριξης οικονομικά αδυνάτων ατόμων και οικογενειών, ομαδοποιώντας τρόφιμα μακράς διαρκείας στην αποθήκη της Οργάνωσης για την διανομή τους εν όψει του Πάσχα. Επίσης, ενημερωθήκαμε από στέλεχος του Ε.Ε.Σ. για το έργο του και εκπαιδευτήκαμε στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ). Τέλος, συντάχθηκε συλλογική εργασία από τους μαθητές/τριες για το έργο του Ε.Ε.Σ. και άλλων Μ.Κ.Ο., με τις οποίες συνεργαστήκαμε ως σχολείο στα πλαίσια αυτής της σχολικής χρονιάς (‘Χαμόγελο του Παιδιού’, ‘Make a Wish’)

Σκοποί της δράσης ήταν:

1.   Να γνωρίσουμε τον τομέα της κοινωνικής οικονομίας και τον ρόλο των Μ.Κ.Ο.

2.   Να αντιληφθούμε ότι υπάρχουν ευάλωτες ομάδες στον πληθυσμό που χρειάζονται την οργανωμένη συνδρομή της κοινωνίας για την κάλυψη των αναγκών τους

3.   Να βιώσουμε τη χαρά της αλτρουιστικής προσφοράς στο συνάνθρωπο

4.   Να γνωρίσουμε τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και το έργο του.

Συμμετοχή του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου στο 4ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών 2025 με το ντοκιμαντέρ “Wear the Change”

Με πολύ μεγάλη χαρά, συμμετέχουμε στο 4ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών!  Tο ντοκιμαντέρ, “Wear the Change”,  είναι αποτέλεσμα μια υπέροχης διασχολικής συνεργασίας ανάμεσα στο 2ο ΓΕΛ Ευόσμου και το 1ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου.  


Στο πλαίσιο του προγράμματος “Cine*M*uS*!”  οι μαθητές/τριες  του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου, συνεργάστηκαν με τους συμμετέχοντες στο περσινό πρόγραμμα του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, “Βιωσιμότητα στη Μόδα”. Μέσα από δημιουργική συνεργασία και προβληματισμό, οι μαθητές/τριε ερεύνησαν και αποτύπωσαν το πως μπορούμε όλοι να “φορέσουμε” την αλλαγή για έναν πιο βιώσιμο κόσμο!  

Το 4ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών θα πραγματοποιηθεί από 23 έως 25 Μαΐου, στον κινηματογράφο Ολύμπιον, από το Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Κινηματογραφική Εκπαίδευση» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία μετο Τμήμα Κινηματογράφου Α.Π.Θ και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην δημιουργία της ταινίας και στήριξαν την προσπάθειά μας, καθώς και στις εκπαιδευτικούς Μαρία Κοκκινίδου και Αντιγόνη Μιξαφέντη, για το συντονισμό της όλης παραγωγής. Επίσης, στους Διευθυντές των δύο σχολείων, κο Σωτήριο Κωλέττα (2ο ΓΕΛ Ευόσμου) για την άψογη συνεργασία και κο Αντώνη Θεοχαρόπουλο (1ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου) για την παραχώρηση της αίθουσας πολλαπλών εκδηλώσεων που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας.


🎥Η ταινία μας επιλέχθηκε ανάμεσα σε 100 συμμετοχές και θα προβληθεί την Κυριακή 25 Μάϊου στις 14:00, στον κινηματογράφο Ολύμπιον!


📢 Είστε όλοι μαθητές/τριες, καθηγητές/τριες και γονείς προσκεκλημένοι!

📽 Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών!

Στιγμιότυπα από την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου

Η σημαία και τμήμα του σχολείου μας πήραν μέρος στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στο Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου.

Τη σημαία συνόδευσε στην εκκλησία για τη Δοξολογία ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κος Αναστασιάδης Γεώργιος, ο οποίος ήταν και συντονιστής της παρέλασης.

Συγχαρητήρια σε όσους-ες πήραν μέρος και εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας!

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 έγιναν στο σχολείο μας αθλητικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

Οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, Αναστασιάδης Γεώργιος και Σαπρανίδης Αβραάμ, διοργάνωσαν αθλητικούς αγώνες, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, με τη συνεργασία και πολλών άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Η γραμματεία των αγώνων (όλοι-ες οι μαθητές-τριες του σχολείου) συνέβαλαν τα μέγιστα στη διεξαγωγή τους.

Διεξήχθη άσκηση βάδην περιμετρικά του σχολικού κτιρίου. Ακολούθησαν αγώνες μπάσκετ, βόλεϊ, μυϊκής ενδυνάμωσης (κοιλιακοί, κάμψεις, σχοινάκι). Η συμμετοχή των μαθητών-τριων υπήρξε καθολική. Συμμετείχαν όλες οι τάξεις του σχολείου και αρκετοί εκπαιδευτικοί, πχ στους αγώνες βόλεϊ συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Μπακάλη Ευαγγελία, Ντόζης Αλέξανδρος, Παπαδοπούλου Δήμητρα και Σαπουνάς Παναγιώτης.

Στους νικητές-τριες απονεμήθηκαν μετάλλια από την γραμματεία του κάθε αθλήματος.

ΤΟ 2ο ΓΕΛ ΕΥΟΣΜΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ

Με μεγάλη χαρά,και φέτος,ανταποκριθήκαμε στο αίτημα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για συλλογή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης.

Υπεύθυνοι δράσης: Αλέξανδρος Ντόζης, Φυσικός, Δέσποινα Τσιτιρίδου, Φιλόλογος.

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας

Στις 24 Απριλίου οι μαθήτριες και οι μαθητές του Α3 και του Α5 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας και στην πόλη των Γιαννιτσών στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τους συνόδευσαν οι καθηγήτριες Κατερίνα Χατζή, Βάσω Αποστολοπούλου και Σοφία Παταρούδη,

Οι μαθητές/τριες ανέλαβαν να υλοποιήσουν ένα ομαδοσυνεργατικό project με τίτλο «Παίζοντας my style rocks στην αρχαία εποχή». Μετά την περιήγησή τους στο μουσείο και εμπνευσμένοι από τα εκθέματα που υπάρχουν σε αυτό, τους ζητήθηκε να περιγράψουν μια στολή για κορίτσι και μια για αγόρι της εποχής εκείνης που θα μπορούσε να φορεθεί σε επίσημη σχολική γιορτή στην αρχαία Πέλλα. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με ζήλο και δημιουργικότητα και παρουσίασαν τις προτάσεις τους στην τριμελή κριτική επιτροπή που αποτελούνταν από τις συνοδούς καθηγήτριες. Όλες οι προτάσεις ήταν εξαιρετικές, αλλά μία ομάδα επιλέχτηκε ως νικήτρια.

Συγχαρητήρια σε όλους! Η εμπειρία ήταν εξαιρετική.

Πραγματοποίηση του πειράματος του Ερατοσθένη στο 2ο ΓΕΛ Ευόσμου

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 τα τμήματα Α3, Β1 και Β5 πήραν μέρος στη δράση της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε. «Το πείραμα του Ερατοσθένη».  Το Πείραμα αυτό συγκαταλέγεται στα 10 πιο όμορφα επιστημονικά πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. Οι μαθητές / μαθήτριες με την καθοδήγηση των καθηγητών μέτρησαν τη σκιά μιας ράβδου και υπολόγισαν την περίμετρο και την ακτίνα της Γης.

Καθηγητές που συμμετείχαν: Ζιάκου Βασιλική, Πανάς Βασίλειος, Παταρούδη Σοφία, Τοπουρτής Δημήτριος

Στην παρακάτω ιστοσέλιδα υπάρχουν πληροφορίες για τη δράση και ο χάρτης με τα σχολεία που πήραν μέρος.

https://ekfe.reth.sch.gr/moodle/course/view.php?id=3

Συγχαρητήρια στους μαθητές/-τριες για τη συμμετοχή και την άψογη συνεργασία τους!