Γεύσεις Μνήμης: Η πόλη μέσα από την ιστορία και το φαγητό

Πολιτιστικό Πρόγραμμα του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου (σχολικό έτος 2025–2026)

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε στο 2ο Γενικό Λύκειο Ευόσμου το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Γεύσεις Μνήμης: Η πόλη μέσα από την ιστορία και το φαγητό», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2025–2026 από τους μαθητές και τις μαθήτριες του τμήματος Β1.

Το πρόγραμμα ανέδειξε τη στενή σχέση της ιστορίας της Θεσσαλονίκης με τη γαστρονομική της παράδοση, συνδέοντας τις γεύσεις και τις πολιτισμικές μνήμες που διαμόρφωσαν τη φυσιογνωμία της πόλης.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Χατζή Αικατερίνη (συντονίστρια), Αποστολοπούλου Βασιλική και Σαπουνάς Παναγιώτης, οι οποίοι καθοδήγησαν τους μαθητές σε μια δημιουργική και βιωματική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ιδιαίτερη στιγμή του προγράμματος αποτέλεσε η εκδήλωση που διοργανώθηκε στις 13 Μαΐου, κατά την οποία οργανώθηκε εορταστικό τραπέζι-μπουφές με φαγητά και γλυκά που ετοίμασαν οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες. Τα παιδιά παρουσίασαν με χαρά παραδοσιακές, τοπικές και διεθνείς συνταγές, αναδεικνύοντας τη σύνδεση της γεύσης με τη μνήμη και την πολιτιστική παράδοση της Θεσσαλονίκης.

Η δράση ολοκληρώθηκε μέσα σε κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας, επιβεβαιώνοντας τον σημαντικό ρόλο του σχολείου στην προώθηση της πολιτιστικής παιδείας και της βιωματικής μάθησης.

Έκθεση φωτογραφίας

Με μεγάλη μας χαρά, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το σχολείο μας, με ομάδα μαθητών και μαθητριών, συμμετέχει σε έκθεση φωτογραφίας του Δικτύου:
“Κλικ, Προστατευσέ το”, με 2 πόστερ,
στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων “Archipelago Green Journalists”
και
στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Educational Archipelago”.

Συγχαρητήρια σε όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες που συμμετείχαν στις ομάδες δράσεις και εκφράστηκαν καλλιτεχνικά!

Ακολουθεί η πρόσκληση:

Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια έκθεσης μαθητικής φωτογραφίας του Δικτύου “Κλικ, προστάτευσέ το!” αυτή την Παρασκευή 8/05/2026 στις 19.00 στο Πολυλειτουργικό Κέντρο Μ. Θεοδωράκης στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Μία όμορφη και αποτελεσματική συνεργασία των εκπαιδευτικών 9 σχολείων του Δικτύου, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου και του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου.

Διάρκεια εκθεσης: 8 έως 13 Μαΐου.

Ωράριο λειτουργίας έκθεσης:
-Παρασκευή 08/05 εγκαίνια έκθεσης 19:00
-Σάββατο 09/05 7πμ-3μμ
-Κυριακή κλειστά
-Δευτέρα 11/05 7πμ-8μμ
-Τρίτη 12/05 7πμ-11:30μμ
-Τετάρτη 13/05 7πμ-3μμ

Κατά την διάρκεια της έκθεσης, μπορείτε να ψηφίσετε/επιλέξετε την αγαπημένη σας φωτογραφία, κολλώντας post it!

Σας περιμένουμε

Προετοιμασία για την εγγραφή των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου για τη σχολική χρονιά 2026-2027

Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου θα πρέπει να στείλουν υπεύθυνες δηλώσεις στο σχολείο μέχρι την Πέμπτη 02/04/2026 για να καθορίσουν τον γονέα ή κηδεμόνα ο οποίος θα πραγματοποιήσει την ηλεκτρονική εγγραφή του/της μαθητή/τριας την επόμενη σχολική χρονιά 2026-2027.

Προσοχή υπάρχουν δύο διαφορετικές δηλώσεις, μία για τον γονέα που θα κάνει την ηλεκτρονική εγγραφή και μία για τον γονέα που συναινεί.

Ο γονέας/κηδεμόνας που θα πραγματοποιήσει την ηλεκτρονική εγγραφή θα πρέπει να στείλει στο σχολείο υπογεγραμμένη και επικυρωμένη από τα ΚΕΠ την παρακάτω ηλεκτρονική δήλωση:

Ο έτερος γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να συναινέσει στέλνοντας στο σχολείο υπογεγραμμένη και επικυρωμένη από τα ΚΕΠ την παρακάτω ηλεκτρονική δήλωση:

Οι δηλώσεις εναλλακτικά μπορούν να γίνουν μέσω gov.gr ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση

https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses

και να σταλούν στο email του σχολείου.

Ακολουθεί η επιστολή προς τους γονείς/κηδεμόνες:

Προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τη συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών ακαδημαϊκού έτους 2026-2027.

Πατήστε εδώ για λήψη όλης της προκήρυξης

ΕΞΕ-5099-2026-Στρατιωτικών-Σχολώντ

Το 2ο ΓΕΛ Ευόσμου στηρίζει το έργο του “Χαμόγελου του Παιδιού”

Οι μαθητές και το προσωπικό του σχολείου μας ανταποκρίθηκαν και φέτος, όπως και πέρσι, στο κάλεσμα του Χαμόγελου του Παιδιού. Ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων συγκεντρώθηκαν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης ώστε ο οργανισμός να τα διαθέσει σε παιδιά και οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα διαβίωσης μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας.

Έπαινος-2o-Γενικό-Λύκειο-Ευόσμου

Η ταινία «Σέλμα» ως αφορμή προβληματισμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη Γ΄Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου.

Στο πλαίσιο των μαθημάτων των Αγγλικών και της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, πραγματοποιήθηκε στις 10 Δεκεμβρίου 2025, στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου, η προβολή της ταινίας «Σέλμα», την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου.

Η ταινία, που αναφέρεται στον αγώνα του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ για τα πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα, αποτέλεσε αφορμή για ουσιαστικό προβληματισμό και γόνιμο διάλογο. Η δράση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς οι μαθητές δεν περιορίστηκαν στην απλή παρακολούθηση, αλλά προβληματίστηκαν ουσιαστικά ως προς τον παιδαγωγικό σκοπό της προβολής, τα κεντρικά μηνύματα της ταινίας και τη σύνδεσή τους με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η ισότητα, η δικαιοσύνη και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ανάλογες δράσεις θα ακολουθήσουν και στο μέλλον, καθώς η συγκεκριμένη εκπαιδευτική εμπειρία αποδείχθηκε ιδιαίτερα γόνιμη και παιδαγωγικά ωφέλιμη.