Το υλικό που ακολουθεί δημιουργήθηκε από ομάδες μαθητών/ μαθητριών στα πλαίσια της Αξιολόγησης Σχολικών μονάδων 2022, σε συνεργασία με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς Καραγιαλή Όλγα (ΠΕ 80) και Σκούπρα Αικατερίνη (ΠΕ06) που ανέλαβαν Σχέδιο Δράσης για τον σχολικό εκφοβισμό και είναι αποτέλεσμα της τελικής παρουσίασης της Δράσης. Παράλληλα συνδέεται με τα σχολικά εγχειρίδια της Α ΓΕΛ (Πολιτική Παιδεία, κεφάλαιο 6β., Αγγλικά 1, κεφάλαιο 5) και Γ ΓΕΛ (Αγγλικά 2, κεφάλαιο 7).
Oι εκπαιδευτικοί με καινοτόμες και πολυτροπικές προσεγγίσεις διδασκαλίας έφεραν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε επαφή με την θεματική ενότητα «ανθρώπινα δικαιώματα» οι οποίοι/ οποίες εξοικειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με το λεξιλόγιο και τις έννοιες της θεματικής αυτής, ώστε να λειτουργεί πιο αρμονικά ο/η μελλοντικός/η πολίτης με τους/τις συμπολίτες/ισσες του/της σε ένα κοινωνικό περιβάλλον, είτε σχολικό είτε ευρύτερο. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε μετά τη διδασκαλία των παραπάνω κεφαλαίων και είχε ως στόχο την κατανόηση από τους μαθητές και τις μαθήτριες (πέραν του γνωστικού επιπέδου) των συμπεριφορών που κατηγοριοποιούν κάποιους/ κάποιες σε θύτες και θύματα, καθώς και την ανάληψη πρωτοβουλιών από μέρους τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Κατάλαβαν ότι ο εκφοβισμός δύναται να εκδηλωθεί όχι μόνο στο σχολικό αλλά και στο κοινωνικό και στο επαγγελματικό περιβάλλον ενός ατόμου, σε όλες τις ηλικίες. Ο/η θύτης είναι το άτομο που βρίσκεται σε θέση ισχύος, αντίθετα από το θύμα. Ταυτόχρονα κατανόησαν ότι ο εκφοβισμός αποτελεί παραβίαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Παράλληλα και ιδιαίτερα για τα τμήματα της Γ΄ Λυκείου, η δραστηριότητα αποτέλεσε προθάλαμο για περαιτέρω δραστηριότητες των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ τάξης ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι η βία εναντίον των γυναικών και κοριτσιών αποτελεί επίσης παραβίαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.