23ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός στις κατηγορίες Ποίηση και Διήγημα

Η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών προκηρύσσει τον 23ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στις κατηγορίες Ποίηση και Διήγημα με ελεύθερο θέμα.

Στο διαγωνισμό μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές -τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 14-20 ετών, δηλαδή Γ’ Γυμνασίου και όλων των τάξεων του Λυκείου. Κεντρικός σκοπός του διαγωνισμού είναι να ενθαρρύνει όσους-ες μαθητές-τριες εφηβικής ηλικίας ασχολούνται με το γράψιμο να υποβάλλουν κάτι δουλεμένο και ευσύνοπτο.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των κειμένων ορίζεται η 17η Απριλίου 2022, ενώ ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί εκτός ωρών διδασκαλίας.

Περισσότερες πληροφορίες δείτε στην Προκήρυξη και τους Όρους Συμμετοχής.

ΠΕΛ-ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ

23ος-ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ-ΠΕΛ-ΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΗΓΗΜΑ

Σχέδιο δράσης για το Σχολικό εκφοβισμό

Το υλικό που ακολουθεί δημιουργήθηκε από ομάδες μαθητών/ μαθητριών στα πλαίσια της Αξιολόγησης Σχολικών μονάδων 2022, σε συνεργασία με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς Καραγιαλή Όλγα (ΠΕ 80) και Σκούπρα Αικατερίνη (ΠΕ06) που ανέλαβαν Σχέδιο Δράσης για τον σχολικό εκφοβισμό και είναι αποτέλεσμα της τελικής παρουσίασης της Δράσης. Παράλληλα συνδέεται με τα σχολικά εγχειρίδια της Α ΓΕΛ (Πολιτική Παιδεία, κεφάλαιο 6β., Αγγλικά 1, κεφάλαιο 5) και Γ ΓΕΛ (Αγγλικά 2, κεφάλαιο 7).

Oι εκπαιδευτικοί με καινοτόμες και πολυτροπικές προσεγγίσεις διδασκαλίας έφεραν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε επαφή με την θεματική ενότητα «ανθρώπινα δικαιώματα» οι οποίοι/ οποίες εξοικειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με το λεξιλόγιο και τις έννοιες της θεματικής αυτής, ώστε να λειτουργεί πιο αρμονικά ο/η μελλοντικός/η πολίτης με τους/τις συμπολίτες/ισσες του/της σε ένα κοινωνικό περιβάλλον, είτε σχολικό είτε ευρύτερο. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε μετά τη διδασκαλία των παραπάνω κεφαλαίων και είχε ως στόχο την κατανόηση από τους μαθητές και τις μαθήτριες (πέραν του γνωστικού επιπέδου) των συμπεριφορών που κατηγοριοποιούν κάποιους/ κάποιες σε θύτες και θύματα, καθώς και την ανάληψη πρωτοβουλιών από μέρους τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Κατάλαβαν ότι ο εκφοβισμός δύναται να εκδηλωθεί όχι μόνο στο σχολικό αλλά και στο κοινωνικό και στο επαγγελματικό περιβάλλον ενός ατόμου, σε όλες τις ηλικίες. Ο/η θύτης είναι το άτομο που βρίσκεται σε θέση ισχύος, αντίθετα από το θύμα. Ταυτόχρονα κατανόησαν ότι ο εκφοβισμός αποτελεί παραβίαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Παράλληλα και ιδιαίτερα για τα τμήματα της Γ΄ Λυκείου, η δραστηριότητα αποτέλεσε προθάλαμο για περαιτέρω δραστηριότητες των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ τάξης ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι η βία εναντίον των γυναικών και κοριτσιών αποτελεί επίσης παραβίαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Με αφορμή αυτή τη μέρα, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας από Πέμπτη 3 Μαρτίου ως Τετάρτη Μαρτίου 2022, σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας αφιερώθηκαν 1-2 ώρες για προβολή ντοκυμαντέρ και συζήτηση πάνω στο θέμα. Η επιλογή των ντοκυμαντέρ έγινε από τη Ψυχολόγο Κ. Παπαδάκη Χριστίνα.

Επίσης, η μαθήτρια του Β3 τμήματος, Αντωνιάδου Ραφαηλία, ευαισθητοποιημένη από το πρόσφατο γεγονός της δολοφονίας του νεαρού φοιτητή Άλκη Καμπανού στην πόλη μας, έγραψε ένα κείμενο- διαμαρτυρία κατά της βίας, το οποίο διαβάστηκε σε όλα τα τμήματα.

Επιπρόσθετα στο σχολείο μας υλοποιείται Σχέδιο Δράσης κατά του Σχολικού εκφοβισμού από τις εκπαιδευτικούς κ. Καραγιαλή Όλγα (ΠΕ80) και Σκούπρα Αικατερίνη (ΠΕ06) το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.